A zöld tea Ázsiában hosszú évek óta nagy népszerűségnek örvend, hazánkban viszont csak mostanság lett népszerű. Pedig a fekete teával ellentétben számos jótékony hatása bizonyított.
A rendszeresen zöld teát fogyasztó idős emberek tovább maradnak szellemileg frissek és önellátásra alkalmasak - állapították meg csaknem 14 ezer ember bevonásával készült tanulmányukban japán kutatók. A zöld tea antioxidánsokat tartalmaz, amelyek megvédik a sejteket azoktól a károsodásoktól, melyek betegségekhez vezethetnek.
Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett tanulmányhoz körülbelül 14 ezer 65 évesnél idősebb embert vizsgáltak Japánban három éven keresztül. Az eredmények értékeléséből kiderült: a legtöbb teát fogyasztóknál volt a legkisebb valószínűsége annak, hogy időközben magatehetetlenné váltak, nem voltak képesek ellátni önmagukat.
Azok csoportjában, akik naponta átlagosan egy csésze zöld teánál kevesebbet ittak, az emberek 13 százaléka vált a követés időtartama alatt képtelenné önmaga ellátására, míg azok között, akik naponta öt csészényit elfogyasztottak, csupán 7 százalék volt ez az arány.
A tanulmány szerzői ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az eredmény vélhetően nem kizárólag a zöld teának köszönhető. Az adatok elemzése azt mutatta, hogy a több zöld teát ivó emberek körében nagyobb arányban fordult elő az általában egészségesnek tartott étrend követése is, ők több halat, zöldséget és gyümölcsöt ettek, valamint ritkábban dohányoztak.
Jó tudni: A fekete teával ellentétben a zöld tea egyáltalán nem erjesztett. Ennek eléréséhez nem sokkal a szüret után gőzöléssel, vagy melegítéssel lebontják a tealevelekben található polifenol-oxidáz enzimet, így az erjedési folyamatok leállnak. Ezután a leveleket formázzák (például összesodorják), majd kiszárítják és a minőségtől függően válogatják. A legmagasabb kategóriájú teák feldolgozását kézzel végzik.
(Forrás: vital.hu, mti, hazipatika.hu)
H.Zs.